Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Iron in the Hat

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
14 år 7 månader sedan #29486 av Johan Sangberg
Iron in the Hat skapades av Johan Sangberg
Hej

I år igen håller Melchior i aktiviteten vi kallar "Iron in the Hat!

Vad går det ut på då och hur fungerar det.Så här har vi gjort tidigare:

Man tar med sig "bra att ha grejer" eller annat som man kan tänka säg vara utan... :D eller vill "byta".

Alla dessa prylar och medhavda saker läggs vid ett bord med en liten skål intill där man kan köpa och lägga en lott (40 kr st) på det man vill vinna?!

Senare under Lördagen lottas så detta ut och överskottet tillfaller Antracits smidesforum som på så vis får lite finanser till fortsatt verksamhet... ;) och medlemmarna får ny roliga "bra att ha grejor" med sig hem!

Genom åren har det lottats ut keramiskt ull, kullagerkulor, skiftnycklar, maskiner och massor av andra "bra att ha grejor". I år 2009 kommer det att finnas handsmidda tänger, skyddsglasögon mm.

admin tar dessutom med:
Mindre vinkelslip.
Elektrisk handborrmaskin.
mm.
?


Vad tar du med dig i år? ???

(Svara gärna med ett inlägg här) ;D

//admin O0

Johan Sangberg
Mer
14 år 7 månader sedan #29523 av Melchior
Svar från Melchior i ämnet Iron in the Hat
Hej allihopa.
Nu är det dags att samla in saker till lotteriet. Ta en titt hemma i verkstaden, är det något som du tänkt slänga men ändå behållt för att det är "bra o ha", då är det perfekt att ta med till Granbergsdal.

Kanske ligger det några gamla bitar stål, eller ett gammalt skruvstycke?

/E

Emil Schönning
Mer
14 år 7 månader sedan #29652 av Melchior
Svar från Melchior i ämnet Iron in the Hat
Nu såhär dagen innan vill jag slå ett slag för Iron In the Hat igen. Kom till Granbergsdal med så mycket prylar ni kan ta med er!
Det vore verkligen kul om vi kunde få ihop ett bra bord.

Ha det suveränt och väl mött i Granbergsdal.

/E

Emil Schönning
Sidan laddades på: 0.080 sekunder
Powered by Kunena Forum