Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Välkommen på smedträff

  • gustav_metal
  • gustav_metal Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
13 år 10 månader sedan #31394 av gustav_metal
Välkommen på smedträff skapades av gustav_metal
Välkommen att fira alla smeders dag tillsammans med likasinnade, smide grillfest och en massa smutsiga människor!

På alla smeders dag kommer jag inte fokusera på turister utan då är alla smeder och smidesintresserade välkomna till min smedja för en hejdundrandes smedträff istället. Jag har plats för åtminstone 10 smeder som smider åt gången och det ska vi utnyttja.

Vi är alla olika men en sak har vi gemensamt nämligen att det alltid finns mer att lära sig. När vi smider tillsammans breddas vår syn på smidets möjligheter och vi får inspiration och kunskap. ”Jasså gör du så? det har jag aldrig tänkt på jag gör ju så här”

Temat på helgen är tänger och tanken är att alla som vill ska få möjligheten att smida minst en tång... men framför allt ska vi träffas snacka skit och ha trevligt ihop.

Det finns ett hotell på bruket och en camping inom gångavstånd så boendet blir inget problem. Vi kan laga mat i smedjan, grilla eller äta på restaurangen... Vad jag försöker säga är att allt praktiskt är enkelt att lösa.

Vi ska också snacka ihop oss om vad smidessverige behöver i framtiden, spåna idéer och kanske besluta om fler smedträffar, Boot Camp eller kurser framöver.

Vägbeskrivning till Ryfors Bruk finns på min hemsida http://www.konstsmedjan.se och anmälan gör ni till mig via mailen gustav@konstsmedjan.se senast 16 Maj!

Fil bilaga:
Fil bilaga:


Väl mött
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 10 månader sedan #31414 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Välkommen på smedträff
Hej

Låter intressant!!! Lägg in det i kalendern med vet jag, Alla Smeders Dag :)

http://www.antracit.se/index.php/sv/kal ... /08/-.html

//johan

Johan Sangberg
  • gustav_metal
  • gustav_metal Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
13 år 10 månader sedan #31482 av gustav_metal
Svar från gustav_metal i ämnet Välkommen på smedträff
I morgon är det alla smeders dag och det är fortfarande inte någon smed som anmält intresse av att komma till Ryfors. Eftersom det pågår en rad andra intressanta evenemang runt om i landet så har jag därför beslutat att åka iväg på det istället för att stå ensam i min smedja ytterligare en lördag. Om det fins intresse så håller jag gärna smedträff någon annan gång i min smedja och ni antracitare ska veta att ni alltid är välkomna, bara meddela mig när.

//Gustav Thane
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 10 månader sedan #31487 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Välkommen på smedträff
Hej Gustav

Jag kommer gärna på smeträff till dig Gustav men inte på lördag som är Alla Smeders Dag med just öppna smedjor. Längre fram i sommar vore kul!! Tanken med Alla Smeders Dag är ju först och främst att man är hemma och bjuder in alla (allmänheten) till sin smedja och på så vis skapar uppmärksamhet åt aktiviteten (för smederna). Ungefär som konstrundorna som sker här och där i landet. Konstnärer har öppet hus och bjuder in allmänheten mm. Men det är ju klart om man är flera smeder på en plats får man ju "roligare" och har då smedträff. Dock blir ju smedjor tomma om smederna lämnar dem för smidesträff...Inge kul o va ensam förståss men jag vet ingen som kommer till mig heller men tänker vara där i vilket fall och hoppas någon dyker upp och beställer en maffig grind eller annat konstverk i smide.... ??? 8) :) ;D ::)

Om inte annat får grannens lille grabb prova på att smida i vilket fall och så blir han glad och får ett minne för livet...

Ha en bra Alla Smeders Dag vet ja :) :) :)

//johan

Johan Sangberg
Mer
13 år 10 månader sedan #31492 av znutt
Svar från znutt i ämnet Välkommen på smedträff
Om en rookie är välkommen skulle jag gärna komma :) . Gäller bara att ha tid = inga barn hemma + sambo borta + ingen tjänsteresa....
EN tång vore nice. Har försökt välla lite men det bara spricker så nu trötttnade jag.... :(
Sidan laddades på: 0.086 sekunder
Powered by Kunena Forum