Nya inlägg

Fler ämnen »

emo Ramnäs Smides- och Hantverksdag 2011 07 23

• johan sangberg
  • johan sangberg Profilbild Författare ämne
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
6 år 8 månader sedan #32999

Tredje året på raken är Antracit med och arrangerar Ramnäs Smides- och Hantverksdag 2011 23/7 kl.11:00-17:00.

Johan Sangberg
Mer
6 år 8 månader sedan #33000

Hej
Var (vilket) ligger Ramnäs?

Mer
6 år 8 månader sedan #33001

Två/tre mil norr om Västerås.

mvh/kenth
znutt skrev:

Hej
Var (vilket) ligger Ramnäs?

• johan sangberg
  • johan sangberg Profilbild Författare ämne
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
6 år 8 månader sedan #33002

och så i en direktlänk till kartan :)
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 65875&z=15

Johan Sangberg
Mer
6 år 8 månader sedan #33023

På tisdag 22 mars 2011 åker jag upp till Ramnäs för ett uppstartsmöte. Om det finns några idéer så tar jag gärna emot dessa.

mvh/kenth

Mer
6 år 8 månader sedan #33109

Ja nu har första mötet avhållits å jag missade det, men jag vet att vi hade representation där genom att Henke Levay är den som driver klensmedjan där numer, bravo Henke. Nu vill vi ha några andra som kommer till träffen, vet att du Janne tänker komma? så kom till Ramnäs nu i sommar för att smida ihop med Henke.

Jag skulle också vilja att någon tog tag i det här med att smida ihop med glashyttan, vet att Niko har gjort ett sådant experiment ute på Gotland så nu tar vi det till Ramnäs också.

mvh/kenth

Mer
6 år 7 månader sedan #33133

Kenth skrev:

Ja nu har första mötet avhållits å jag missade det, men jag vet att vi hade representation där genom att Henke Levay är den som driver klensmedjan där numer, bravo Henke. Nu vill vi ha några andra som kommer till träffen, vet att du Janne tänker komma? så kom till Ramnäs nu i sommar för att smida ihop med Henke.

Jag skulle också vilja att någon tog tag i det här med att smida ihop med glashyttan, vet att Niko har gjort ett sådant experiment ute på Gotland så nu tar vi det till Ramnäs också.

mvh/kenth

Det är redan på gång med ett sådant projekt, men tveksamt om det hinns till i år.
Vi har många ideér redan nu, smedja Levay och Ramnäs Glashyttan, ska bara få färdigt smedjan först :)

Mer
6 år 7 månader sedan #33137

Härligt Heavy ska bli kul att ses i Ramnäs, det är dags för fler att anmäla sig.

mvh/kenth

Mer
6 år 7 månader sedan #33140

Ja då har jag varit på möte i Ramnäs för att hjälpa dem med att få tag på smeder och lite runt omkring det. Träffade Henke (Heavy_H) så vi tittade in i hans blivande smedja. Det blir invigning där den 30 juni så då det är dags för Smides och Hantverksdagen i Ramnäs den 23 juli så är det full fart hos Heavy något att komma och se vill jag lova. Heavy har flera duktiga smeder på gång som ska jobba i smedjan hans, namnen kommer efterhand. Ta nu möjligheten och kom med till Ramnäs för att smida.

mvh/kenth

Sidan laddades på: 0.240 sekunder