Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Logga till Alla Smeders Dag

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
17 år 1 månad sedan - 16 år 11 månader sedan #19034 av Johan Sangberg
Logga till Alla Smeders Dag skapades av Johan Sangberg
Hej


Jag lägger upp den logga Antracit tog fram för Granbergsdal och kläderna förra året. Tycker den e bra faktiskt men den behöver modifieras lite vad gäller texten.

Texten Öppen Smedja och Alla Smeders Dag skulle kunna sättas in över och under ( http://www.antracit.se kan ju förminskas rejält).

Någon som vill göra detta och spara vektoriserat och i jpg?

Johan Sangberg
Bilagor:
Last edit: 16 år 11 månader sedan by Johan Sangberg.
  • Solberga Konstsmide
  • Solberga Konstsmide Profilbild
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
17 år 1 månad sedan #19043 av Solberga Konstsmide
Svar från Solberga Konstsmide i ämnet Logga till Alla Smeders Dag
Personligen tycker jag nog att Konstsmidesföreningens logga borde vara med också.

Lasse [url=http://solbergakonstsmide.se$quot;:1kcofowr]
Fil bilaga:
[/url]
Mer
17 år 1 månad sedan #19045 av gustav_metal
Svar från gustav_metal i ämnet Logga till Alla Smeders Dag
Personligen är jag tveksam till hela idén att göra det till antracits smidesdag eller konstsmidesföreningens smidesdag.

Kan vi inte bara kalla det för smidesdagen och låta alla vara med. Även dom som inte vill synas brevid konstsmidesföreningens logga eller artracits logga?

Och alltså ta fram en helt ny logga för smidesdagen,
nationella smidesdagen!
inte antracits smidesdag?
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
17 år 1 månad sedan - 17 år 1 månad sedan #19046 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Logga till Alla Smeders Dag
;D Hej

Alla smidesföreningars loggor och branchers loggor kanske skall vara med? Men vi kan ju börja med att utforma En logga. Vill någon designa en Logga så e ni hjärtligt välkomna både Solberga och Gustav.

gustav_metal skrev:
..........Och alltså ta fram en helt ny logga för smidesdagen.........


Den föreslagna loggan är en grund som Antracit bjuder på att börja med. Det är helt fritt att skicka förslag för Alla medlemmar!! Fixar ni sedan en omröstning så e det enu bättre.

Admin skrev:
............Någon som vill göra detta och spara vektoriserat och i jpg?...............



"Off topic"
Bäckedals Folkhögskola har ställt sig bakom både ide och den föreslagna dagen. Man har avslutning på kurser då! Så har ju Stenebyskolan med och då e det ju en "naturlig" smidesdag( se andra rubriken).

:P

Jag lämnar en "motion" så som medlem i Konstsmidesföreningen att föreningen bör ställa sig bakom Antracits föreslagna Smidesdag och då tar man upp detta till beslut till årsmötet. (Det kan ju fler medlemmar i den föreningen också motionera om i fall man har lust)

Vi har fler smeder i landet en dessa, silvesmeder, guldsmeder, kopparsmeder osv. Vem kontaktar dessa...??

Det handlar inte om Någon annans smidesdag en SMEDENS och SMIDET.



"On topic"
Men denna tråd handlar om Loggan.... ;D

Johan Sangberg
Last edit: 17 år 1 månad sedan by Johan Sangberg.
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
17 år 3 veckor sedan - 16 år 11 månader sedan #19121 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Logga till Alla Smeders Dag
;D
ej

Det har inte kommit några förslag en så vi kör på det som teametsamanställt här. Klicka..

Johan Sangberg
Last edit: 16 år 11 månader sedan by Johan Sangberg.
Sidan laddades på: 0.151 sekunder
Powered by Kunena Forum