Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Antracit Smidesträff i Granbergsdal Fredag 19-21/9-2008

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 månad sedan #23838 av Johan Sangberg
;D Hejsan alla

Nu e det bekräftat att Antracits femte smidesträff/fest i Granbergsdal kommer att inträffa Lördag 20/9-2008. Träffen sker i samband med Gransbeergsdals Byalags Kolarvecka som startar 17/9-2008. Då tänds milan och Lördagen där på kommer Antracit att samla smeder från hela landet och Skandinavien till höstens stora smidesfest. Glöm inte att notera detta i din kalender!

Som tidigare kommer det att bli musikunderhållning, smidestävling, "Iron in the Hat", auktion mm.mm. Återkom hit regelbundet för att se vad som tillkommer och vad för aktiviter som kommer inträffa. Du kan enkelt "prenumerera" och bli underrättad om nyheter om träffen genom att klicka på Bevaka denna tråd sist efter alla inlägg i tråden.

Eller klicka här ... Bevaka denna tråd

Har ni ideer och frågor om träffen så tveka inte att kontakta admin eller moderatorerna.

//admin

Johan Sangberg
Mer
16 år 1 månad sedan #24057 av Kenth
Vi hade förra året lite svårt att få plats med allt vi ville göra under lördagen och jag misstänker att vi kommer att få det än värre i år för jag tror att vi kommer att bli fler. Jag hade tänkt mig att vi ska ha flera förevisningar av hur saker och ting blir till så vi behöver nog söndagen också till vårt förfogande.
Med andra ord behöver vi ändra på datumet så det står 20-21 september 2008.

mvh/kenth
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 månad sedan #24060 av Johan Sangberg
;D Hejsan

Ja och så vet jag att det finns intresse att besöka något järnverk i närheten. Dessa är ju inte i drift (vad jag vet) på lördag/söndag så då får en sådan aktivitet läggas på fredagen? Scana ligger ju nära till hands att besöka.
Vi får se vad SCB svarar på detta??

//Admin

Johan Sangberg
Mer
15 år 9 månader sedan #25953 av Kenth

Kenth skrev: Vi hade förra året lite svårt att få plats med allt vi ville göra under lördagen och jag misstänker att vi kommer att få det än värre i år för jag tror att vi kommer att bli fler. Jag hade tänkt mig att vi ska ha flera förevisningar av hur saker och ting blir till så vi behöver nog söndagen också till vårt förfogande.
Med andra ord behöver vi ändra på datumet så det står 20-21 september 2008.

mvh/kenth

Visst kör vi både lördag och söndag men det är lördagen som är den stora grejen med mycke folk. Men jag tror vi behöver en dag då det är lite lugnare och där vi kan lägga in lite utbildningar/förevisningar av smidestekniker.
Vore nog bra om vi var överens om att det är både lördag och söndag. Förstår att byalaget bara vill anordna musik under lördagen men vi kan ju fortsätta utan musik.

kenth
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
15 år 9 månader sedan #25957 av Johan Sangberg
Hej

Japp nu är rubriken ändrad till Antracit Smidesträff i Granbergsdal Lördag 20-21/9-2008.

Men det kan mycket väl bli en dag till för planer och förhandlingar pågår om att vi kommer att få göra ett Studiebesök i Björneborg järnverk på fredagen 19/9!! (Mer om det senare) :-*

//admin

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.081 sekunder
Powered by Kunena Forum